Visitants:

Programació robòtica

Hola a tots i totes,

L'altre dia vaig assistir a un taller de robòtica a la vesprada amb el professor Francesc, i allí vaig tindre l'oportunitat de conéixer i aprendre a jugar amb molts recursos.

Us presente alguns d'ells:

Robot mind designer:

Amb aquest robot podies dibuixar, de forma lliure (programant amb les fletxes) o amb el control de veu. 

També podies programar al robot perquè dibuixara alguna forma concreta, com un peix.

També trobem el mode estora, podies escollir entre blava o groga, i l'haviem de fer arribar el robot a un punt sense xafar algunes caselles.

Calia programar tot seguit (avant, arrere, a l'esquerra o a la dreta) i clicar ok.



Robot Turtles:

Aquest és un joc de taula, sense robot, trobem 4 tortugues (roja, daurada, rosa i morada), programem fent ús de les cartes. 
Hem d'arribar fins al diamant del nostre color, però ens trobarem obstacles que hem d'evitar o eliminar (torres de fusta, caixes de fusta, torres de gel), fent servir algunes de les cartes. 
També hem de programar un moviment seguit, pot ser curt o llarg, i cada vegada que programem, utilitzarem una carta de moviment (granota verda), i aquestes són limitades.



Bits and Bytes:

En aquest joc de 4 participants, hem de programar per arribar al centre, però sols realitzarem un moviment per torn. Realitzem el moviment, i girem la targeta, podem trobar obstacles (monstre, paret de rajola) o bonus (diamant). Si ens surt el monstre hem de tornar a començar, i per on hi ha rajola no podem passar. Amb el diamant podem avançar per on hi ha rajola o evitar el monstre.

També trobem cartes en blanc, que ens permeten avançar. (és el més comú)

Amb els dibuixos de les fletxes, simulem com si clicarem el moviment (amunt, avall, dreta o esquerra)




Bee Boot 

Amb aquest robot no vam jugar molta estona perque ja el coneixíem de Didàctica de les matemàtiques, consisteix a dirigir al robot  través de la programació (amunt, avall, a dreta, a esquerra). Podem elaborar les nostres estores per treballar continguts transversals. 

Aquesta és la que ens van ensenyar, per treballar els números.

També podríem afegir obstacles, aquesta és molt senzilla.                                                                                                   

Matatalab:

Aquest robot era el més diferent i atractiu per als infants, ja que també balla i canta.
Podem posar obstacles i una bandera per saber fins on hem d'arribar.
A més, també inclou un llibre de reptes.


Com veieu, la manera de programar és diferent, té un espai reservat per programar, és més complex que els altres. 

Let's Go Code

En aquest joc, podem jugar per parelles, dues persones o quatre persones, una persona de la parella és el robot, i l'altre el dirigeix a través de la programació en cartes.


El moll i la rosca, és on hem de dur al robot.
El cercle amb la X no es pot xafar, l'hem de saltar (ho indicarem al programar amb el símbol del foc)
I per últim, a la programació podem afegir un (?), per indicar que cal fer una acció divertida.
Aquest joc és molt interessant per treballar la motricitat i la lateralitat com a continguts transversals.

Reflexió:

Considero que aquest tipus de pràctiques, d'aprenentatge lliure, són molt atractives per dotar a l'alumnat d'autonomia i desenvolupar la seua competència digital.

Penso que aquestos recursos són diferents, però també un poc repetitius, ja que redunda la programació amb fletxes, però tal vegada és perquè superem la franja d'edat, estic segura que per als més menuts són molt divertits i motivadors.

I per últim, m'agradaria animar a tots i totes els docents a incorporar recursos sobre robòtica a les seues aules, ja que és molt important treballar aquests conceptes en Educació Infantil, i a més als més menuts els encanta. I com he dit, podem treballar de forma transversal altres continguts.

Comentaris

Entrades populars