Reflexió Activitat Bee Bot i Dones esportistes
Bona vesprada, seguidors i seguidores.
Des de l'assignatura de Tecnologies de la Informació i Comunicació (TIC) en Educació se’ns va proposar una activitat d’allò més interessant: realitzar una proposta educativa per al segon cicle d’infantil, on la robòtica i la igualtat de gènere estiguen interconnectades.
Hui en dia, el paper de la dona en la societat encara és invisible en la majoria dels àmbits, per això, vam elaborar una activitat per a xiquets i xiquetes de 5 anys amb la intenció de canviar la seua actitud o expectatives cap als estereotips, però sobretot cap al coneixement dels referents femenins actuals i d’abans. La idea era dissenyar una activitat didàctica per a treballar la igualtat de gènere amb l’ús del Bee-Bot o Mind per a visibilitzar la figura femenina en la societat.
Com a totes ens agrada l’esport ens vam decantar per aquesta temàtica, però a l'hora de pensar i triar a les dones que anaven a treballar, tinguérem alguns dubtes de com enforcar-ho i quines triaríem. Per altra banda, volíem que el tapís es poguera utilitzar per a treballar altres gèneres, dones i àmbits, per aquesta raó se’ns va complicar la seua realització.
Per a triar a les dones, vam fer una selecció de les esportistes més rellevants, pensant en els esports més coneguts i altres més representatius de la nostra terra, com és la pilota valenciana. Vam decidir treballar les dones del nostre pais, perquè els menuts vegen que hi ha referents properes. A més, de treballar alguns esports minoritaris on les dones han arribat lluny.
Pel que fa a la presentació de la proposta a les companyes de l’UJI, vam pensar de fer-ho d’una forma original, i per això vam descompondre un tauler de Bee-Bot en 9 parts, en triangles, rectangles i quadrats. En cadascun d’aquest vam presentar a una esportista, indicant el seu nom, el seu lloc de naixement, l’esport que practiquen, així com una imatge d’elles i d’un element que les representa i també informació referent als seus mèrits.
Vam pegar aquesta informació a la pissarra amb blu tack perquè les nostres companyes tingueren tota la informació recopilada de forma visual.
Totes pensem que la nostra proposta és adequada per a l’edat escollida, 5 anys, encara que amb alguna millora el podem utilitzar amb alumnes de 4 anys.
El suport de la mestra en aquesta proposta té un paper molt important, ja que a més de presentar-la i introduir a les dones, també ha d’acompanyar als infants, llegint les targetes i guiant el seu aprenentatge.
Com a grup ens hem sentit còmodes treballant juntes, ja que fa quatre anys que ens coneixem i ens coordinem molt bé, ens repartim les tasques, cooperem i aportem cadascuna el millor de nosaltres.
Treballar juntes en la creació d'aquest recurs ens ha fet veure com cadascuna amb les nostres aportacions millorem el producte final.
Ens ha semblat molt interessant conèixer i manipular les propostes de totes les companyes, ja que veiem com cada grup té la seua pròpia essència i idees, però totes molt originals, diverses i elaborades.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada